Ilmub alates 1994.aastast. Vaala keskus, Lõõtspilli 2, Rakvere 44313 E-post: reklaam @ nadalaleht.eu toimetus @ nadalaleht.eu Nädalaleht levib kolmes maakonnas (Lääne- ja Ida-Virumaa, Jõgevamaa) ja Tartu linnas.
Populaarne ettevõtjatele suunatud infopäev toimub Tallinnas kahes keeles

Tarbijakaitseameti pressiteade

02.05.2014



Populaarne ettevõtjatele suunatud infopäev toimub Tallinnas kahes keeles

Tarbijakaitseamet ja kaubandus-tööstuskoda korraldavad esmaspäeval, 5. mail Tallinnas ettevõtjatele suunatud „Suunanäitaja“ infopäeva, mis keskendub müügigarantiile ja pretensiooni esitamise õigusele. Seekord toimub üritus Tallinnas esmakordselt nii eesti kui vene keeles.

Infopäeval räägivad tarbijakaitseameti ametnikud põhjalikumalt sellest, mis vahe on müügigarantiil ja pretensiooni esitamise õigusel ning tutvustavad samateemaliste kontrollostude tulemusi. Lisaks sellele räägivad spetsialistid ka e-kaubandusest, ülepiirilistest ostudest ja ebaausatest kauplemisvõtetest. Ühtlasi räägib üks tarbijakaitseameti juures tegutseva tarbijakaebuste komisjoni esimeestest kaebuste lahendamisest komisjonis.

Tarbijal on õigus esitada kahe aasta jooksul pretensioon, mis paneb kauplejale teatud kohustused. See teema on aastate jooksul tekitanud palju segadust nii tarbijates kui ettevõtjates.

Näiteks on olnud mitmeid juhuseid, kus kaupleja ütleb tarbijale, et ostetavale tootele kehtib kuue kuu pikkune garantii, jättes sellega inimesele mulje justkui tal poleks õigust peale seda aega probleemide korral ettevõtja poole pöörduda. Samuti on olukordi, kus kaupleja ütleb näiteks, et ostetavale kingapaarile pretensiooni esitamise õigus ei kehti. Siiski on tarbijakaitseamet igapäevase järelevalve ja kaebuste lahendamiste käigus täheldanud, et sageli pole probleemiks mitte kauplejate pahatahtlikkus vaid teadmatus.

2012. aasta kevadel korraldas amet eelpool nimetatud teemal teavituskampaania, mis osutus väga tulemuslikuks: ettevõtjad parandasid oma teeninduskvaliteeti ning tarbijad hakkasid rohkem oma õiguste eest seisma. Kuigi kauplejate teadmised on paranenud, on siiski veel arenguruumi. Seetõttu on Suunanäitaja ettevõtete juhtidele ja ka personalile suurepärane võimalus oma teadmisi täiendada.

Tarbijakaitseameti üks strateegilisi eesmärke on tõsta nii tarbijate kui ettevõtjate teadlikkust. Kahe sihtgrupi harimine annab suurema võimaluse saavutada tarbimiskeskkonnas tasakaalu.

„Suunanäitaja“ koolitussari on osutunud ettevõtjate seas loodetust populaarsemaks. Seda tõestab ka asjaolu, et esmaspäevane infopäev on juba välja müüdud. Seetõttu plaanivad tarbijakaitseamet ja kaubandus-tööstuskoda üsna pea korralda Tallinnas kordusürituse.

2013. aastal osales „Suunanäitaja“ infopäevadel kokku ligikaudu 400 osalejat.



Lisamaterjalid:

· tarbijakaitseameti kodulehe rubriik pretensiooni esitamise õigusest ja müügigarantiist:

www.tarbijakaitseamet.ee/et/tarbijale/puudusega-toote-tagastamine;

· Tallinna Suunanäitaja päevakava tarbijakaitseameti kodulehel:

www.tarbijakaitseamet.ee/et/ettevotjale/suunanaitaja-2014-tallinnas-0 ja

· kaubandus-tööstuskoja kodulehel:

www.koda.ee/koolitused-uritused/koolitused/suunanaitaja-pretensiooni-esitamise-oigus-ja-muugigarantii-2/.





Lisainfo:

Hanna Turetski

Tarbijapoliitika ja avalike suhete osakonna juhataja

Tel: 6 201 706/ 53 308 076
02 Mai 2014
  Kommentaarid