Ilmub alates 1994.aastast. Vaala keskus, Lõõtspilli 2, Rakvere 44313 E-post: reklaam @ nadalaleht.eu toimetus @ nadalaleht.eu Nädalaleht levib kolmes maakonnas (Lääne- ja Ida-Virumaa, Jõgevamaa) ja Tartu linnas.

Haigekassa toetab internetipõhist registreerimist
Haigekassa toetab internetipõhisele registreerimisele üleminekut, mis kergendaks inimestel arsti juurde numbri saamist ning lühendaks järjekordi.

Haigekassa tervishoiuteenuste osakonna juhataja Helvi Tarieni sõnul vajab arsti vastuvõtule registreerimise süsteem paremat korraldamist. Ta tõi positiivse näitena Lasnamäe tervisekeskuse Medicum süsteemi, kus registreerimine on internetipõhine.

Internetipõhist registreerimist toetab ka haigekassa Harju osakonna juhataja Ado Viik, kes tõi eeskujuks samuti Lasnamäe tervisekeskuse.

Samuti väärib tema sõnul kiitust Ida-Tallinna keskhaigla, kus saab lühinumbrile helistades registreerida ükskõik millisesse haigla korpusesse.

"Mida rohkem arvutiseerume, seda vähem meile meeldivad vanad ja aeganõudvad meetodid. Eriti noorematele inimestele. Raviasutustes end telefoni abil järjekorda panna on sama ebameeldiv, kui peaks minema iga kord ülekande tegemiseks panka, paber näpus," tõi Viik võrdluse.

Haigekassa juhtkonna sõnul toetavad nemad internetipõhist registreerimist igati, kuid selle rakendamine ei sõltu neist. "Me saame seda teemat haiglatele vaid aeg-ajalt meelde tuletada, aga mitte neile peale sundida. Oleme seda teemat korduvalt tõstatanud," sõnas haigekassa pressiesindaja Anne Osvet.

Hiljuti avaldatud uuringust selgus, et patsientidel tekib üha enam probleeme eriarstile numbri saamisega. Ligi üheksa protsenti küsitletutest on viimase aasta jooksul puutunud kokku probleemiga, et neid ei registreerita arsti vastuvõtule kohe, sest järjekord on nii pikk, vaid palutakse mingi aja pärast uuesti helistada. Ligi kolmandik neist on seepärast arstile minekust loobunud.

Ilmselt paljuski seetõttu on langenud ka eriarstidega rahulolek.

Ado Viigi hinnangul on järjekordadesse registreerimise lahenduste rakendamine lähema aja küsimus, sest raha liigub haigega kaasa ning tervishoiuasutused peavad patsientide püüdmiseks ning säilitamiseks vaeva nägema.

"Kelle juurde tuleb rohkem patsiente, sellel on lootus suuremale lepingule ja kes siis tööd tõrjub, kui tasugi paistab," sõnas Viik.  BNS

10 November 2004
  Kommentaarid