Haigekassa toetab internetipõhisele registreerimisele üleminekut, mis kergendaks
inimestel arsti juurde numbri saamist ning lühendaks järjekordi.
Haigekassa tervishoiuteenuste osakonna juhataja Helvi Tarieni sõnul vajab
arsti vastuvõtule registreerimise süsteem paremat korraldamist. Ta tõi
positiivse näitena Lasnamäe tervisekeskuse Medicum süsteemi, kus registreerimine
on internetipõhine.
Internetipõhist registreerimist toetab ka haigekassa Harju osakonna juhataja
Ado Viik, kes tõi eeskujuks samuti Lasnamäe tervisekeskuse.
Samuti väärib tema sõnul kiitust Ida-Tallinna keskhaigla, kus saab
lühinumbrile helistades registreerida ükskõik millisesse haigla korpusesse.
"Mida rohkem arvutiseerume, seda vähem meile meeldivad vanad ja aeganõudvad
meetodid. Eriti noorematele inimestele. Raviasutustes end telefoni abil
järjekorda panna on sama ebameeldiv, kui peaks minema iga kord ülekande
tegemiseks panka, paber näpus," tõi Viik võrdluse.
Haigekassa juhtkonna sõnul toetavad nemad internetipõhist registreerimist
igati, kuid selle rakendamine ei sõltu neist. "Me saame seda teemat haiglatele
vaid aeg-ajalt meelde tuletada, aga mitte neile peale sundida. Oleme seda teemat
korduvalt tõstatanud," sõnas haigekassa pressiesindaja Anne Osvet.
Hiljuti avaldatud uuringust selgus, et patsientidel tekib üha enam probleeme
eriarstile numbri saamisega. Ligi üheksa protsenti küsitletutest on viimase
aasta jooksul puutunud kokku probleemiga, et neid ei registreerita arsti
vastuvõtule kohe, sest järjekord on nii pikk, vaid palutakse mingi aja pärast
uuesti helistada. Ligi kolmandik neist on seepärast arstile minekust loobunud.
Ilmselt paljuski seetõttu on langenud ka eriarstidega rahulolek.
Ado Viigi hinnangul on järjekordadesse registreerimise lahenduste rakendamine
lähema aja küsimus, sest raha liigub haigega kaasa ning tervishoiuasutused
peavad patsientide püüdmiseks ning säilitamiseks vaeva nägema.
"Kelle juurde tuleb rohkem patsiente, sellel on lootus suuremale lepingule ja
kes siis tööd tõrjub, kui tasugi paistab," sõnas Viik. BNS