Rahvusvahelise uuringu kohaselt on paljudel Eesti koolilastel kõrgharidusega
vanemad ja kodus raamatuid.
Rahvusvahelise matemaatika ja loodusainete haridustulemuslikkuse uuringu
TIMSS kohaselt on eestlastel põhjust uhkust tunda haritud lapsevanemate üle:
kõrgharidusega vanemad on 40 protsendil õpilastest ning ligi pooltel lastel on
kodus üle 200 raamatu. Oma töölaud on kodus 93 protsendil õpilastest.
Uuringu rõõmustavad küljed on haridus- ja teadusministeeriumi hinnangul ka
see, et teiste riikidega võrreldes pole Eesti õpilased matemaatikas ja
loodusainetes kodutöödega üle koormatud ning neid aineid õpetatakse Eestis
sisuliselt piisavalt heal rahvusvahelisel tasemel.
Ka ei kinnita rahvusvaheline uuring meil levinud väiteid koolivägivalla
vohamisest.
Muret tekitab uuringu tulemuste puhul see, et Eesti õpilastel on kõige
madalam enesehinnang, nad väärtustavad loodusaineid vähe ning õpetajad pole
rahul õpilaste tulemustega ja nende suhtumisega õppimisse ja kooli varasse.
Samuti on problemaatilisena välja toodud see, et Eesti õpetajad ei naudi oma
tööd, pole rahul vanemate osalusega koolielus, ei mõista kooliõppekava eesmärke
ega ole rahul oma edusammudega õppekava täitmisel. Samuti on õpetajate
vanuseline jaotus ebaühtlane.
Mõtlemapanevate tulemustena nimetab ministeerium seda, et Eestis on õpilastel
paremad tulemused suurema õpilaste arvuga klassides ning heal majanduslikul
järjel peres oodatatakse lapselt paremaid õpitulemusi.
Samuti ilmnes uuringust, et Eesti laste tulemused on küll väga head, ent
õppimine on rõõmutu ja ilma sisemise motivatsioonita.
TIMSS (Trends in International Mathematics and Science Study) 2003 on üks
rahvusvahelise haridustulemuslikkuse hindamise assotsiatsiooni IEA
(International Association for the Evaluation of Educational Achievement)
projektidest.
Uuringus vaadeldakse, kuidas on õpilased omandanud kirjapandud ja õpetatud
õppekava, kuidas pakutakse õpilastele õpivõimalusi, mis tegurid seda mõjutavad
ja kuidas õpilased neid võimalusi kasutavad.
Eelmisel aastal läbi viidud uuringus osales 49 riigi rohkem kui 360.000
neljanda ja kaheksanda klassi õpilast. Eestist osales uuringus 4040 kaheksanda
klassi õpilast 154 koolist. BNS