Ilmub alates 1994.aastast. Vaala keskus, Lõõtspilli 2, Rakvere 44313 E-post: reklaam @ nadalaleht.eu toimetus @ nadalaleht.eu Nädalaleht levib kolmes maakonnas (Lääne- ja Ida-Virumaa, Jõgevamaa) ja Tartu linnas.

Saarte Liinide väiksemad sadamad said tormis kannatada

Riigile kuuluva AS-i Saarte Liinid hallatavast 12 sadamast said pühapäevases tormis enam kannatada Ringsu, Sõru ja Munalaiu sadam.

Saarte Liinide suuremates sadamates Kuivastus, Virtsus, Rohukülas, Roomassaares ja Heltermaal on kahjustused väiksemad. Siiski on lõhutud kaldakindlustusi, murtud lipumaste ning asfaltkate on mõnes kohas murenenud ja vajunud.

Saarte Liinide juhatuse esimees Ants Tammleht ütles BNS-ile, et Ringsu sadamas Ruhnu saarel lõhkus torm sadama läänemuuli ja viis ära väikese teisaldatava sadamahoone, milles paiknesid pesemisruumid ja sadama ülevaataja ruum.

Sõru sadamas on torm ära lõhkunud uue pealesõidutee ääre.

Kolmapäevaks loodab Saarte Liinid teha tormiga seotud kulude kokkuvõtte. Parvlaevad sõidavad esmaspäeval tavaliselt, kinnitas Tammleht.

Pärnu Sadama kapten Riho Prints ütles BNS-ile, sadamal oli info võimaliku tugeva tormi kohta eelnevalt teada ning tehti vastavaid ettevalmistusi. "Ujuvvahendid ja kaldakonstruktsioonid on kõik terved, meil on ainult palju prahti sadamas," sõnas sadamakapten.

Sadama territoorium on täis tõusuvee toodud kaldajääd. Pärnu sadam teeb praegu koristustöid.

Kuigi sadamas puudub elekter, ei takista see kauba käitlemist sadamas, rääkis Prints. Laadimiseks kasutab sadam vedelkütusel töötavat tehnikat.

AS-i Tallinna Sadama turundusdirektor Erik Sakkov ütles tormi mõjusid kommenteerides, et tuulise ilmaga laadimine seisis, kuid suuri kahjustusi sadamatel pole.

Admiraliteedi basseini juures ulatus vesi küll kai servani, aga see ei tekitanud probleeme. Paldiskis oli üks probleem tankeriga, mille otsad kippusid tuulega rebenema, kuid lõpuks kinnitati tanker 24 otsaga, rääkis Sakkov.

Riigile kuuluv Tallinna Sadam haldab Vanasadamat Tallinna kesklinnas, Paljassaare, Muuga ja Paldiski lõunasadamat.  BNS

10 Jaanuar 2005
  Kommentaarid